fredag 25 mars 2011

Age tänker:)

Kära onlypike besökare och alla andra fiske nerdar,

Ja, nu är det snart vår efter denna långa härliga vinter som vi har haft. Vi i team onlypike klagar inte på vädret men desto mera på fisket, särskilt min goda vän daniel.

Vi har tagit oss ut i stort sett varenda helg sedan början av december och jagad efter en stor esox lucius i våra fisk rika sjöar. Så väl daniel och jag, och som alla andra som ismetar på gädda, hoppades på ett nytt p.b och helst en tio plus.

Vissa lyckas och vissa inte. Vi lyckades inte.....Min största denna vintern kommer upp till en, ändå hyfsade, 7,2 kilo från mitt hemma vatten. Det var faktiskt på premiären.

Daniels största vågar jag inte nämna,(4880g) det får han själv komma ut med om han nu bestämmer sig för det. Nej, efter många helger ihop och trög gäddfiske så snappade jag upp att det hade kommit upp en del gös här hemma. Så gös blev det och sket i gäddan helt enkellt, kom dock upp några gäddor, 5.5 , 6,1, 6.7 kilo (foto gädda) . Men det roligaste var nog min allra första ismetegös som även var i god form.(foto gös) Vad förvånad man blir och vilken glädje samtidig. Denna fisk gjorde dock att jag fortsatte jaga gös i sällskap av, en nästan granne, jonas.

Daniel kom över en gång men så klart gick det åt skogen då aj aj aj. Gösfiske från is är svårt och förblir svårt men otrolig utmanande. Men efter många fisklösa pass på hemmasjön, vilket är svår fiskat, så längtade jag ändå efter gammalt vatten där daniel och jag hade otrolig fint fiske förra säsongen.

Vi gav det en chans och visst var det rätt. Jag sprack mitt p.b i antal gäddor på samma tur och daniel, ja ja, han fick säsongs bästa!! Totalt blev det en hela 32 gäddor och nu när jag skriver det här så har jag fortfarande träningsvärk. Otrolig kul!!

Det blir väl några ismete pass till framöver men längtar ändå tills jag får pröva mina nya jerk rullar och ta några riktiga vår grisar med onlypike. (foto rullar)
Hoppas verkligen på ett fortsatt fiskriktår och att vi kommer att lyckats få upp några roliga, spännande och speciellt stora fiskar!

Jag passar på att tacka daniel får många roliga pass, mycket positivt (även lite negativt) fiske energi, och råd om hur det ska bli när man blir pappa. Tror detta år blir ett grymt år på alla sätt och vis!!
Som onlypike säger.....I RÖÖÖÖÖÖVA, I RÖÖÖÖÖÖVA IDAG!!!

Inga kommentarer: