fredag 4 mars 2011

Fiske Age

Ismete hemma

Efter gös och bara gädda över 10 kilo. Kan inte kalla det för gösfiske för jag gör precis likadant som gäddfiske. Så enkelt är det. Vi hade sagt kl 7 men när jag körde på isen vid den tiden skicka fusk jonas sms att han redan hade 3 spö ute. Gasen i botten och fort in ner med mörten i sjön. 20 min senare klart och kaffe. Fick genast fäll, och ett till, och ännu en och en fjärde sista. Dock ingen fisk på kroken. Konstig med fyra fäll samtidig, något måste ha på gått där nere. Satte mitt åttande spö precis där vi satt och efter en timme åkte vippan ner. Efter så många lös fäll så hade man inga förväntningar men den här tog lina faktiskt och efter någon minut kom det upp en pelagisk gös på 4471 gram, nästan nytt p.b och en mycket fin fisk.
Både jag och jonas fick några fler hugg men nappen var väldig försiktiga. Jonas fick nästan en I hålet när han väva upp sitt bete från botten och när han tittar ner i hålet ser han hur en mindre gös försöker ta bytet men missar tyvärr, förvånad var han i alla fall. Hoppas det nappar lite mera i morgon då vi ska satsa igen men jag är helt nöjd ändå.

Inga kommentarer: