lördag 12 mars 2011

Ismete efter gös.

Idag drog jag och Age till en sjö som hyser ganska grov gös. Vi började vår resa med att ta bilen ut på isen. Efter ett hundra meter insåg vi att det inte skulle funka så bra. Dubbelis och mild väder skulle inte göra hemresan speciellt säker om vi ens fick bilen i rullning. Vi gjorde snabbt en omgruppering till en annan sida av sjön. Där efter blev det en ganska lång promenad över dubbelisen till fiskeplatsen.

Som vanligt den här vintern var fisket helkasst. Det enda napp som vi fick bommade jag pga ouppmärksamhet.(klantigt) En klar gösattack på betet. Det var förmodligen ingen stor fisk, hoppas jag.

Väl ute på isen träffade jag på en kompis från Falköping, trevligt och kul. Jag fick snacka lite fiske med honom istället när fisket sög. Många nyttiga tips inför kommande besök på sjön. Han hade något bättre fiske, inga gösar men några gäddor drog han under dagen.

Inga kommentarer: